zondag 19 april 2015

Tutorial geld/cadeau envelop

Cadeau/Geld-envelop


Materialen;
Trimmer/scoreboard
Envelop Punchboard
Dubbelzijdig tape
Cardstock
Leg je vel cardstock (6” x 8 1/4"’) overdwars op je Trimmer of scoreboard. Ril op 3” en op 6”

Leg je vel in de lengte op je Envelop Punchboard, met de korte rilzijde bovenaan.
Pons op 3” en pons nogmaals op de uiterste hoek.

Knip of snijd het overtollige stuk cardstock weg, 
zodat er een tabje ontstaat zoals hierboven op de foto

 Ik heb hier een extra stukje Whisper White cardstock ( 6,5 cm x 14 cm) 
bestempeld en aan de binnenzijde geplakt.
Tevens heb ik de rand voorzien van een dun strookje dubbelzijdig tape om zo het                                                “geld/cadeau” vak te creeëren.

Om de envelop te sluiten, maken we een bandsluiting.
Ik heb een stuk DSP uit een stack gebruikt, dit heeft de perfecte maat (11,4 cm x 16,5 cm). Vouw deze om de envelop, niet te strak, de band moet er wel gemakkelijk op en af kunnen schuiven

 Plak het dsp aan de achterzijde aan elkaar vast (niet aan de envelop!)

En decoreer naar smaak! Veel plezier!!!

Dit is mijn eindresultaat geworden....






 


Ga jij hem ook maken? Plaats dan in je reactie even een linkje, dan kom ik hem bewonderen!
Fijne (freubel)zondag!



Built for Free Using: My Stampin Blog

2 opmerkingen:

Diny zei

Mooie uitleg en een prachtig resultaat.
Groetjes Diny

Rosina zei

Hele leuke cadeauenvelop Judith....bedankt voor de duidelijke uitleg ervan!!!

groetjes Rosina